Začněte stávajícím stavem

Publikováno: 7. 2. 2017

Hlavní zásady ITILu

Autor pracuje jako Manažer pro byznys transformaci ve společnosti Walta Disneye.

Začít od stávajícího stavu mimo jiné znamená, že ten stav musíme znát! Tedy opět narážíme na mnohokrát proklínanou, podceňovanou, znevažovanou, odmítanou atd. analýzu stávajícího stavu!

Doporučení uváděná v tomto dokumentu na základě autorových osobních praktických zkušeností jsou vcelku jednoduchá a logická. Na úvod je dobré si definovat:

  1. Kdo jsme a co děláme
  2. Jak jste přišli na ITIL?

Druhá část se týká stávajícího, tedy výchozího stavu pokud jde o:

  1. Personál – odborná úroveň v IT disciplínách, povědomost o rámcích (ITIL, COBIT apod.), o procesech
  2. Procesy jako takové – doporučuje se hodnocení jejich vyspělosti podle 5 úrovní CMM modelu
  3. Technologie – používané podpůrné nástroje a související metodiky

  1. Ve vývoji IT služeb
  2. V provozování/poskytování IT služeb

Dále se v této části volí další postup (kterými procesy začít, jaká školení musí personál dostat atd.) a definuje se projekt, který tuto „megazměnu“ , tvořenou dílčími změnami v uvedených oblastech, bude realizovat.

Třetí část pak popisuje doporučené nejlepší praktiky, přičemž výslovně uvádí pět hlavních věcí, které v souvislosti s ITILem dělat a pět kterým se vyhnout.

Start where you are (413.03 Kb)


Štítky: ,
Autor:: Kateřina Mrkvičková