CACIO seminář: „Co nás v IT nejvíce (Z)mění“
20. 5. 2025 (12:00 - 17:00)
Publikováno: 4. 2. 2015
Cílem tohoto dokumentu je představit koncepty efektivního způsob řízení služeb v prostředí s více dodavateli. Identifikuje výhody přijetí přístupu založeného na Service Integration a Management (SIAM), a jak ITIL působí jako základ osvědčených postupů.
První kapitolou dokumentu je úvod:
V prvé části úvodu najde čtenář výčet pro koho je dokument určen a seznam úskalí a výzev, se kterými se tito odborníci setkávají při plánování a navrhování SIAM. Dokument jim pomůže tyto výzvy a úskalí pojmenovat a přináší praktické rady, jak zařídit, aby SIAM fungoval.
Druhá kapitola popisuje SIAM modely a tvoří ji následující části:
Třetí kapitola komentuje principy a aspekty, kterými jsou:
Ve čtvrté kapitole se pak probírají přínosy a investiční cíle SIAM.
Pátá kapitola radí, kdy byste měli zvážit použití SIAM modelu. Autor zde uvádí dvě situace:
Šestá kapitola se zabývá strategií zajištění zdrojů pro SIAM. Probírá různé způsoby zajištění zdrojů, jejich přednosti a slabiny obecně i z pohledu uplatnění SIAM.
Sedmá kapitola pojednává o governance SIAM. Upozorňuje na nutnost uplatnění robustního přístupu k hodnocení schopností potenciálních poskytovatelů SIAM na bázi konkrétních požadavků byznysu.
Osmá kapitola se pak zaměřuje na přechod na nové provozní modely SIAM, který není rozhodně triviální. Jde o zásadní změnu, se kterou se musí zacházet jako s byznys změnou, s využitím příslušných technik řízení organizačních změn. Důležitým faktorem jsou i dopady stávajících způsobů práce (na externí a interní dodavatele, na byznys).
Zásadní je silná a viditelná vedoucí role výkonného sponzora.
SIAM and ITIL (420.11 Kb)
20. 5. 2025 (12:00 - 17:00)