Případová studie: Společné využití ITILu a PRINCE2

Publikováno: 25. 7. 2014

Na reálném příkladu implementace Service Desku velké korporátní organizace autor demonstruje výhodnost současného využití principů ITILu a PRINCE2. Jednalo se o poměrně velký offshore projekt, kdy by ve finální fázi oddělení Service Desku zaměstnávalo přes 150 pracovníků, přičemž funkce SD měla podporovat většinu procesů Service Operation.

Stať je rozdělena do dvou částí – v úvodní je popsáno jak konkrétní principy PRINCE2 podporují zavádění ITILu (případová studie, řízení po etapách, poučení z předchozích kroků a řízení rizik). Druhá část naopak ukazuje, jak zásady ITILu pomáhaly při projektovém řízení metodikou PRINCE2. Zde jsou jako konkrétní pozitiva uvedeny iniciace projektu, lepší komunikace, rovnováha nákladů versus kvality a ošetření aspektů, které tradiční projektové řízení obvykle neobsáhne.

I když článek v závěru také férově zmiňuje několik konfliktů, které zmíněná kombinace ITIL – PRINCE2 přinesla, přesto autor nakonec tuto symbiozu hodnotí pozitivně.

Zmíněná případová studie je sice vydána AXELOSem (vlastníkem jak ITILU, tak PRINCE2), přesto by nebylo spravedlivé považovat ji za čistě marketingový dokument a určitě je v ní možno nalézt inspirativní momenty pro případné podobné projekty.

Using ITIL and Prince2 Together (205.03 Kb)


Štítky:
Autor:: Kateřina Mrkvičková