Postup vytvoření komunikačního programu

Publikováno: 20. 6. 2005

Obvyklým doporučením, které zaznívá na každé konferenci zabývající se ITSM, pro úspěšnou realizaci ITSM projektů je nepodceňovat komunikaci v rámci projektu. Tento článek přináší návod, jak strukturovaným postupem vytvořit komunikační program.

Komunikační program se skládá ze tří klíčových částí:

  • Komunikační strategie – definuje celkový přístup
  • Stanovení komunikačních kampaní – jaké formy komunikace budou požívány a na koho budou zaměřeny
  • Komunikační plán – rozpis použití kampaní, cílů a cílového auditoria v čase

V článku jsou dále rozebrány jednotlivé součásti komunikačního programu a uveden příklad tvorby komunikačního programu na základě harmonogramu projektu ve formě konkrétních tabulek a harmonogramu.

Pokud nemáte komunikaci v rámci projektu uspokojivě řešenu, vřele tento dokument doporučuji, neboť i když nepřináší nic zcela objevného, obsahuje konkrétní návod, který ušetří čas při vymýšlení komunikačního programu.

Approach for Developing a Communication Program (61 kB)


Štítky:
Autor:: Kateřina Mrkvičková