Publikováno: 20. 6. 2005
Obvyklým doporučením, které zaznívá na každé konferenci zabývající se ITSM, pro úspěšnou realizaci ITSM projektů je nepodceňovat komunikaci v rámci projektu. Tento článek přináší návod, jak strukturovaným postupem vytvořit komunikační program.
Komunikační program se skládá ze tří klíčových částí:
- Komunikační strategie – definuje celkový přístup
- Stanovení komunikačních kampaní – jaké formy komunikace budou požívány a na koho budou zaměřeny
- Komunikační plán – rozpis použití kampaní, cílů a cílového auditoria v čase
V článku jsou dále rozebrány jednotlivé součásti komunikačního programu a uveden příklad tvorby komunikačního programu na základě harmonogramu projektu ve formě konkrétních tabulek a harmonogramu.
Pokud nemáte komunikaci v rámci projektu uspokojivě řešenu, vřele tento dokument doporučuji, neboť i když nepřináší nic zcela objevného, obsahuje konkrétní návod, který ušetří čas při vymýšlení komunikačního programu.
Approach for Developing a Communication Program (61 kB)
Štítky: Jaromír Šveřepa
Autor:: Kateřina Mrkvičková