Tato studie vysvětluje, jak IT organizace zavedla IT proces řízení nasazování (Release Management) s výsledky, které překonaly očekávání jejího vedení a vytvořily základ pro úspěšné pokračování. Studie má 5 základních částí:
Jak jsme se dostali do výchozího stavu – KONTEXT
První kroky řešení – DEFINICE, ROLE A TŘÍDĚNÍ DLE NALÉHAVOSTI
Plánování nasávání a uvolňování – ZÁKLADNÍ ŘEŠENÍ
Řízení změny v provozu – ZÁVĚREČNÁ KONTROLA KVALITY
Metriky a porozumění – ZÍSKANÉ POZNATKY
Souhrn
Mnoho organizací zabývajících se informačními technologiemi tápe, když stojí před úkolem pochopit, organizovat a provádět četné změny systému a aplikačního softwaru, který po dobu několika let slouží klientům a koncovým zákazníkům. Tato studie podrobně vysvětluje velmi praktický a zdravý rozum respektující rámec a procesy, které úspěšně zdolaly problém jedné společnosti a jejího IT tým. Jak byl tento rámec úspěšný? Upřímně řečeno, metriky IT jsou notoricky obtížný a nejasný prvek, o který lze metodicky diskutovat. Tato organizace dosáhla následujících výsledků:
za jeden rok zvýšila hodnocení spokojenosti zákazníků z 2,5 na 4,0 v pětibodové škále
za jeden rok zaváděli do provozu o 85 % více změnových požadavků a projektových změn než v předchozích 12 měsících
organizace překročila vlastní, zvýšené cíle v oblasti průchodnosti o 40 % a o 10 % zkrátila časový cyklus změnového požadavku
těchto výsledků dosáhla bez zvýšení počtu zaměstnanců a bez jakýchkoli výdajů na IT nástroje
rozpočet výdajů zvýšila o 1,8 % kvůli pokrytí dodatečných nákladů na jednoho konzultanta, který pomohl vytvořit rámec a procesy agilního řízení nasazování
Podrobněji k obsahu
Popis postupu začíná poměrně podrobným popisem prostředí, tedy celého kontextu, v němž projekt probíhal. Popis je členěn následovně:
Kontext
Firma, Společnost – odvětví, primární produkt, zákazníci, zaměstnanci, primární činnost, finanční výsledky, sídlo
IT organizace firmy
pracovníci a jejich organizační zařazení
aplikace jejich charakteristika, uspořádání a čemu slouží
personální/finanční/korporátní funkce, poskytované mateřskou firmou, procesy a jejich rozhraními,
technologie – aktuální programovací jazyky, operační systémy a technická infrastruktura (HW, sítě, DBMS)
nedávno instalovaná zlepšení – nástroje na řízení konfigurací softwaru (řízení verzí SW), personál, procesy
vnímaný primární problém – chybí účinná kontrola změn zaváděných do provozu
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.Souhlasím