Model vyspělosti ITIL

Publikováno: 14. 1. 2016

Na pomoc organizacím v zlepšování jejich řízení IT služeb, byly vyvinuty model vyspělosti ITIL a služba sebehodnocení.

Máme dva různé modely vyspělosti ITIL:

  • úvodní sebehodnocení
  • úplné sebehodnocení

Model tvoří 30 dotazníků – jeden dotazník pro každý z 26 ITIL procesů a 4 pro ITIL funkce.

Každý dotazník obsahuje:

  • demografické otázky k procesům/funkcím
  • obecné atributy procesů/funkcí
  • specifické atributy procesů/funkcí
  • rozhraní a vstupy,

Z odpovědí na otázky v dotaznících vypočítává služba vyspělost každého procesu nebo funkce. U všech otázek jsou možné dvě odpovědi – „ANO“ nebo „NE“ a každá otázka se vztahuje k jedné z pěti úrovní vyspělosti definovaných ITILem:

  1. výchozí
  2. opakovatelná
  3. definovaná
  4. řízená
  5. optimalizovaná

Zcela chybějící proces nebo funkce se považuje za úroveň 0 (Chaos).

Další podrobnosti naleznete zde: https://www.axelos.com/best-practice-solutions/itil/itil-maturity-model

ITIL Maturity Model (93.21 Kb)

ITIL Maturity Model – SA User Guide (133.18 Kb)


Štítky: ,
Autor:: Kateřina Mrkvičková