Publikováno: 14. 1. 2016
Na pomoc organizacím v zlepšování jejich řízení IT služeb, byly vyvinuty model vyspělosti ITIL a služba sebehodnocení.
Máme dva různé modely vyspělosti ITIL:
- úvodní sebehodnocení
- úplné sebehodnocení
Model tvoří 30 dotazníků – jeden dotazník pro každý z 26 ITIL procesů a 4 pro ITIL funkce.
Každý dotazník obsahuje:
- demografické otázky k procesům/funkcím
- obecné atributy procesů/funkcí
- specifické atributy procesů/funkcí
- rozhraní a vstupy,
Z odpovědí na otázky v dotaznících vypočítává služba vyspělost každého procesu nebo funkce. U všech otázek jsou možné dvě odpovědi – „ANO“ nebo „NE“ a každá otázka se vztahuje k jedné z pěti úrovní vyspělosti definovaných ITILem:
- výchozí
- opakovatelná
- definovaná
- řízená
- optimalizovaná
Zcela chybějící proces nebo funkce se považuje za úroveň 0 (Chaos).
Další podrobnosti naleznete zde: https://www.axelos.com/best-practice-solutions/itil/itil-maturity-model
ITIL Maturity Model (93.21 Kb)
ITIL Maturity Model – SA User Guide (133.18 Kb)
Štítky: ITIL, Jaroslav Rokyta
Autor:: Kateřina Mrkvičková