IT service management and cloud computing

Publikováno: 19. 11. 2014

Dokument AXELOSu diskutuje efekty a vlivy cloud computingu (CC) na stávající praktiky IT service managementu a ITILu.

V úvodu jsou rekapitulovány definice cloud computingu a ITILu včetně shrnutí základních charakteristik a přínosů cloudových služeb, např. využití konceptu Platform as a Service (PaaS) ke snižování celkových nákladů na dodávku služeb (TCO).

Následně článek poskytuje inspiraci jak vybírat kvalitního poskytovatele CC – konkrétně, co je při vyhodnocování jednotlivých nabídek vhodné brát v úvahu.

Dále se autoři zamýšlejí nad příležitostmi a náměty, které cloud computing přináší pro řízení správy služeb, např. možnost outsourcingu výpočetní infrastruktury a následné uvolnění kapacit ke kvalinějšímu návrhu a dodávce samotných IT služeb.

Stať rovněž uvádí několik příkladů jak mohou stávající praktiky ITSM být adaptovány na cloud computing a dodávku služeb na této technologii založených.

V závěru je konstatováno, že CC přináší jak příležitosti tak i určité komplikace a poskytovatelé IT služeb by měli nadále využívat stávající praktiky ITSM, které je ovšem potřeba adaptovat na nové prostředí tak, aby byly co nejlépe využity výhody cloudových řešení.

IT Service Management and Cloud Computing (124.60 Kb)


Štítky:
Autor:: Kateřina Mrkvičková