Publikováno: 11. 11. 2021
IT Quality Index je metodika vyhodnocování kvality IT jako celku. Zabývá se plánováním hodnocení, vlastním provedením sběru dat a následně poskytuje metodu vyhodnocení získaných dat.
Hodnocení kvality IT zahrnuje následující oblasti:
- Motivace
- Architektonický návrh holistického hodnocení kvality IT.
- Index kvality IT – model, zásady a definice kvality IT, ITQI jako kompozitní indikátor IT kvality
- Domény, rozměry a atributy kvality:
- Management organizace / Zákazníci IT (Business/Customers)
- Lidský kapitál (Human capital)
- Služby (Services)
- Procesy (Processes)
- Nástroje (Tools)
- Vystupování, reporting (Appearance)

Metodika byla navržena a vyvinuta Ing. Zdeňkem Kvapilem.
Součástí IT Quality Index je:
- Definice termínu IT kvalita – IT Quality Index jako kompozitní indikátor kvality
- Popis metodiky (kniha) a procesu měření
- Grafické výstupy měření
- Praktické postupy a případové studie
- Školení – Foundation, Manager, Expert
- IT QMS – systém řízení IT Quality podporující COBIT 2019, APO 11 Managed Quality
Autor:: Jaroslav Rokyta