Tuzemská metodika na hodnocení kvality IT s možností certifikace osob

Publikováno: 11. 11. 2021

IT Quality Index je metodika vyhodnocování kvality IT jako celku. Zabývá se plánováním hodnocení, vlastním provedením sběru dat a následně poskytuje metodu vyhodnocení získaných dat.

Hodnocení kvality IT zahrnuje následující oblasti:

  • Motivace
  • Architektonický návrh holistického hodnocení kvality IT.
  • Index kvality IT – model, zásady a definice kvality IT, ITQI jako kompozitní indikátor IT kvality
  • Domény, rozměry a atributy kvality:
  • Management organizace / Zákazníci IT (Business/Customers)
  • Lidský kapitál (Human capital)
  • Služby (Services)
  • Procesy (Processes)
  • Nástroje (Tools)
  • Vystupování, reporting (Appearance)

Metodika byla navržena a vyvinuta Ing. Zdeňkem Kvapilem.

Součástí IT Quality Index je:

  • Definice termínu IT kvalita – IT Quality Index jako kompozitní indikátor kvality
  • Popis metodiky (kniha) a procesu měření
  • Grafické výstupy měření
  • Praktické postupy a případové studie
  • Školení – Foundation, Manager, Expert
  • IT QMS – systém řízení IT Quality podporující COBIT 2019, APO 11 Managed Quality


Autor:: Jaroslav Rokyta