Publikováno: 24. 2. 2023
Chybějící spojení mezi kvalitou služeb IT a obchodní hodnotou
Společnost 4me (https://www.4me.com/) vydala v červnu 2021 velmi zajímavou e- knihu IT service cost tracking in ITSM: the missing link between IT service quality and business value (Sledování nákladů na IT služby v ITSM: chybějící spojení mezi kvalitou služeb IT a byznys hodnotou).
V řešení ITSM/ESM společnosti 4me, je od počátku navržena snadno použitelná funkce finanční správy IT, která překlenuje velkou propast mezi službami IT a podnikovými financemi.
Do datové struktury 4me není zabudován žádný dodatečný nápad nebo doplněk.
Kniha je členěna do následujících kapitol
- Výzva/Problém – zkrátka jak lze určit obchodní hodnotu služby, aniž bychom
věděli, kolik stojí její dodání? - Finance jsou lingua franca podnikání – kolik stojí vaši organizaci dodání
konkrétní služby? - Proč záleží na ceně služeb „v oceánu“ IT OpEx – sledování nákladů na IT
služby v ITSM: chybějící článek mezi kvalitou služeb IT a byznys hodnotou - ITSM a sledování nákladů na služby – oproti obvyklému přístupu,
společnost 4me od samého začátku navrhla do své datové struktury orientaci
na služby. - Služba začíná datovou strukturou 4me orientovanou na služby – 4me
umožňuje podniku také spojení s externími poskytovateli. Pokud je v tomto
případě poskytuje Wi-Fi externí poskytovatel, jsou registrovány všechny
instance služby. V případě problému mohou zaměstnanci zasílat své
požadavky na IT nebo na servisní oddělení jako obvykle přes Service Desk,
který je propojen s poskytovatelem za účelem řešení a je sledován IT z
hlediska kvality bez nutnosti jakýchkoli složitých integrací. - Sledování nákladů na IT služby v ITSM – tři kategorie: náklady na podpůrné
služby, náklady aktiv, náklady odpracovaného času - Členění nákladů, které mají význam z hlediska managementu
- Pohled EMA – z definice je ITSM logickým místem pro sledování nákladů na
IT služby. V praxi to tak prostě nefunguje. To je důvod, proč mnoho organizací
interpoluje informace z různých systémů a spoléhá se na některé
propracovanější odhady, aby odhadly náklady na služby. Proces je náročný na
práci a výsledky jsou neadekvátní tomuto úsilí.
Publikace k nalezení na tomto odkaze
Autor:: Zuzana Kopuncová