Service Management Transformation: An 8 Step Process from Organizational Effectiveness

Publikováno: 18. 2. 2010

Po dlouhou dobu byla obvyklým konceptem a praxí transformace prostřednictvím organizační změny. Po pečlivých pozorováních a po přečtení výsledků mnoha studií, mohu na tomto místě s jistotou uvést, že ve skutečnosti nebyly tak úspěšné, jak mnozí doufali, úspěchy byly v lepším případě omezené.

Faktem je, že i po tolika letech s mnoha dostupnými znalostními rámci, popsanými a používanými v této oblasti, zůstávají rok co rok hlavními neuralgickými body pro všechny manažery problémy souladu IT s byznysem, řízení nákladů na IT služby, kvalifikace a kvantifikace hodnoty, kterou představuje IT pro byznys.

Efektivní pojetí transformace, která by mohla tyto problémy vyřešit, zjevně v tomto oboru chybí. Velmi rychle se však blíží čas, a někdo může říct, že už je zde, kdy již nebude možné nechávat tyto otázky nevyřešené a kdy se budou muset účelně vyřešit.

Autor uvádí jak k dané transformaci přistupovat, jaká jsou kritéria úspěšnosti, jednotlivé fáze transformace a jak je realizovat zejména s rostoucím zaměřením na BOYD koncept (Bring Your Own Device – přines si vlastní zařízení), cloud computing, technický pokrok a měnící se byznys paradigma.

ITSM Organization Transformation


Štítky:
Autor:: Kateřina Mrkvičková