Neformální setkání členů a přátel spolku itSMF Czech Republic osobně v Praze
1. 10. 2025 (17:30 - 22:00)
Publikováno: 1. 6. 2005
Projekty Správy IT služeb mají sedm klíčových předpokladů a kritických faktorů úspěchu, které určují vizi, směr, energii a zdroje na aktivaci a udržení projektu v chodu a na dosažení slíbených přínosů. Pro většinu organizací však představují tyto klíčové předpoklady často omezení a fatální bloky, paralyzující a následně ukončující jejich iniciativy v oblasti Správy IT služeb dříve, než mohou dosáhnout jakýchkoli přínosů. Pochopení, řízení a eliminace blokátorů, vyvolávajících ukončení, je pro úspěch Transformačního programu správy IT služeb rozhodující.
Důležitou otázkou je: „Proč většina organizací klopýtá nebo neuspěje se svými pokusy o implementaci praktik Správy IT služeb?“ Důvody, které organizace uvádějí, jsou téměř anekdotické, ztratí odvahu k změně; v tomto smyslu ale mají společné to, že každý z důvodů představuje selhání jednoho předpokladu pro dosažení cílů transformace.
Tento článek zkoumá každý ze sedmi předpokladů a podrobněji rozebírá jejich relativní důležitost a dopad na projekty Správy IT služeb na základě výsledků průzkumu Pink Elephantu a osobních zkušeností autora, který v posledních deseti letech působil jako ITIL poradce a konzultant.
Sedm klíčových předpokladů:
The Seven Enablers & Constraints Of IT Service Management (752 kB)
1. 10. 2025 (17:30 - 22:00)