Publikováno: 12. 11. 2016
Rabobank je mezinárodní, soukromá banka, sídlící v Nizozemí
Výchozí situace
Podle vyjádření Toine Jenniskense, byznys architekta, zodpovědného za řízení veškerých IT procesů a modelů banky:
„V oblasti využívání automatizovaných procesů řízení IT pro sladění obchodních cílů společnosti a cíli IT, byla Rabobank vždy v popředí. Banka byla jednou z prvních společností mimo Spojené království, která přijala v polovině osmdesátých let standard ITIL.“
Na počátku 21. století se Jenniskens stal manažerem IT oddělení Rabobank a začal prosazovat automatizaci IT procesů společnosti s cílem podpořit lepší komunikaci a odstranit sila v celé organizaci. Když IT začalo své procesy automatizovat, zjistilo rychle, že to je cesta, kudy se má jít:
„Velmi brzy jsme poznali, přístup k IT založený od začátku do konce na hodnotovém toku je velmi důležitý, a že IT potřebuje překlenout mezery mezi jednotlivými sily v rámci organizace.“
Problém
Když IT útvar začal automatizovat činnosti řízení IT, vypadalo to na různá řešení od různých dodavatelů IT. S rostoucím portfoliem řešení pro řízení IT si Rabobank brzy uvědomila, že pro lepší podporu byznysu je nezbytná sofistikovanější integrace a interoperabilita. Mezitím se firma stala mnohem náročnější na funkci IT. Zvýšená poptávka po vývoji nových služeb, spolu s potřebou větší kontinuity provozovaných služeb a rychlejšího uvádění na trh, vyvolala další tlak na rozvoj IT a provozních oddělení Rabobank.
Řešení
IT útvar rabobank se rozhodl plně automatizovat veškeré své procesy poskytování IT služeb počínaje tvorbou, přes testování a release až po nasazení.
Výše uvedené skutečnosti dokument podrobně rozpracovává v těchto kapitolách.
- Úvod
- Výchozí situace
- Problém
- Řešení
- Výsledek
- Výhled do budoucna
Rabobank and IT4IT Case Study (480.50 Kb)
Štítky: IT4IT, Jaroslav Rokyta, Rabobank
Autor:: Kateřina Mrkvičková