Příručka pro řízení rozhodování AIOps pro sítě a telekomunikace Diferenciace

Publikováno: 9. 11. 2022

Napsal: Stephen Elliot, viceprezident skupiny, I&O, cloudové operace a DevOps


Umělá inteligence se využívá v IT na různých úrovních IT již více než dvě desetiletí. V jednotlivých nástrojích, kde se AI využívá k dosažení konkrétního výsledku, může být tato inteligence nenápadná, dokonce neviditelná. Existují však nástroje, kde je AI primárním rozhraním, které vyžaduje, aby IT organizace přešla na úplně jiné nástroje, než jaké doposud používala. Přínosem pak je lepší způsob, jak pochopit a předpovídat stav nebo výsledek, a někdy tento stav automaticky změnit. Uplatnění nástrojů AI pak může přinést vyšší produktivitu inženýrských činností. Cílem je uřídit rostoucí složitost, udržet krok se změnami a poskytovat vyšší úroveň spolehlivosti služeb. Pokud chcete od AI získat očekávané výsledky, vyžaduje jiný pohled na to, jak věci dělat. Idealistický pohled je, že o nástroje AI není třeba se starat, protože samy o sobě umožní organizaci IT bezpracně profitovat z výsledků. To se nestane. Nasazení AI musí mít jasný účel a měřitelný výsledek. Pokud nevíte, co potřebujete, AI vám to neřekne.

Odkaz na dokument ZDE



Autor:: Zuzana Kopuncová