Praktický dopad ITIL®4

Publikováno: 10. 5. 2021

O ITIL® 4 se od jeho zveřejnění mnoho řeklo i napsalo. Většinou se to točilo kolem vysvětlení nových pojmů zavedených v ITIL 4, jako je jako „Hodnotový řetězec služeb“ a „Praktiky správy ITIL 4“. Těm, kteří si osvojili předchozí verzi ITIL® verze v3/2011 se tato vysvětlení mohou zdát mlhavá. Zdá se, že není jasné, jaké praktické tipy ITIL 4 nabízí IT organizacím, které chtějí zlepšit výkonnost a výsledky svého působení zvýšením úrovně vyspělosti Správy IT služeb (ITSM).

Tato série dokumentů do toho vnáší trochu světla. První dokument vysvětluje nové koncepty ITIL 4. Druhý dokument se zaměřuje na praktické dopad různých postupů ITIL 4. Je určen k tomu, aby čtenáři poskytl rychlý přehled relevantního obsahu, aniž by musel číst 34 dokumentů PDF, z nichž některé jsou rozsáhlé. U každé praktiky vysvětluje, zda ve srovnání ITIL v3/2011 dojde k podstatným změnám a proč by odborníci na ITIL v3 měli podrobněji hodnotit praktiky. Vysvětluje také, jak lze provést přechod z ITIL v3/2011 na ITIL 4.

Jde o tyto dokumenty:

itsm_wp_itil4_part_1_en_web.pdf

itsm_wp_itil4_part_2_en_web.pdf

itsm_wp_itil4_part_3_en_web.pdf



Autor:: Jaroslav Rokyta