Publikováno: 11. 11. 2021
Tato norma popisuje vztah mezi ISO/IEC 20000–1 a rámcem řízení služeb ITIL 4. Mohou jí použít organizace nebo osoby, které chtějí ITIL používat společně s ISO/IEC 20000–1.
Tuto normu použijí:
- organizace, které chtějí prokázat shodu s požadavky specifikovanými v ISO/IEC 20000-1 a zároveň hledají využití ITIL k vytvoření a zlepšení managementu služeb IT;
- organizace, které již používají ITIL a hledají návod, jak lze ITIL použít k prokazování shody s požadavky specifikovanými v ISO/IEC 20000–1;
- hodnotitelé nebo auditoři, kteří posuzují organizace podle požadavků specifikovaných v ISO/IEC 20000–1 a chtějí pochopit použití ITIL při plnění požadavků normy.
Kapitola 4 popisuje, jak ITIL podporuje prokázání shody s ISO/IEC 20000–1.
Kapitola 5 uvádí do souladu dokumenty ITIL s požadavky normy ISO/IEC 20000–1.
Tabulky v příloze A korelují termíny a články v ISO/IEC 20000–1 s ITIL a naopak.
Tabulky v příloze B korelují články v ISO/IEC 20000-1 s publikacemi ITIL 4 a naopak.
Autor:: Jaroslav Rokyta