Jaká je budoucnost řízení IT služeb

Publikováno: 21. 10. 2015

Řízení IT služeb, stejně jako mnoho dalších pojmů v oblasti řízen služeb, má rozmanité významy. Na jedné straně se ITSM často spojuje s konzervativními hodnotami spolupráce, časově náročnými procesy řízení změn a tradičními formami řízení, které snižují odolnost IT tváří v tvář posunu v tlacích a požadavcích byznysu.

Na druhé straně se ITSM stále více vnímá jako dynamické centrum pro rozšiřování hodnoty IT, dopadu a efektivity v podpoře širšího spektra požadavků byznysu – ve spojení s fungováním, vývojem a zúčastněnými stranami.

Data v tomto průzkumu důrazně podporují spíše druhý pohled. Řízení IT je potřebné více než kdykoli předtím s tím, jak se IT snaží stát opravdovou, na služby zaměřenou, s byznysem sladěnou, pro podnik užitečnou organizací. To je rozdíl oproti technologickým baštám, izolovaným v silech, které definují svoji hodnotu téměř výlučně ve „věcných kategoriích“, nežli v lidech, které je obsluhují.

EMA Research Report: What Is the Future of IT Service Management (783.14 Kb)


Štítky:
Autor:: Kateřina Mrkvičková