Publikováno: 19. 2. 2014
Vítězný whitepaper v soutěži itSMF International
Materiál si všímá dvou rámců, které se týkají řízení IT služeb. Jsou jimi ITIL a BABOK – Business Analysis Body of Knowledge.
BABOK se týká oblasti, probírané v rámci řízení IT služeb ze všech stran, oblasti, které byla věnována nejedna konference v různých pobočkách itSMF – byznys analýzy a definice požadavků na IT služby. Vlastníkem rámce je IIBA – International Institute of Business Analysis (http://www.iiba.org/), podobná organizace jako iTSMF.
Konstatuje celkem oprávněně, že byznys analýza tu je asi stejně dlouho jako řízení IT služeb, ale nebyla dlouho řádně kodifikována. To řeší až BABOK.
Autor oba rámce trefně charakterizuje jako přístupy, pocházejí každý z jiného světa. Ačkoliv pokrývají velmi důležité oblasti, které spolu těsně souvisí, používají rozdílnou terminologii a rozdílný přístup ke stejným záležitostem.
White paper je pak velmi zdařilým pokusem zmapovat vzájemné vztahy a podporu mezi těmito rámci. V každém případě stojí dokument za přečtení a zamyšlení.
Winner – Business Analysis & Service Management – Brooks (1.32 Mb)
Štítky: Jaroslav Rokyta
Autor:: Kateřina Mrkvičková