CACIO seminář: „Co nás v IT nejvíce (Z)mění“
20. 5. 2025 (12:00 - 17:00)
Publikováno: 21. 11. 2006
BiSL (Bussines Information Service Library) je teoretický procesní rámec, který se dívá na management služeb z perspektivy zákazníka (na rozdíl od ITIL, který se na ITSM zaměřuje z pohledu IT poskytovatele). BiSL spravuje doménu Bussines Information Management (BIM), která zahrnuje efektivní poskytování a využívání informací uvnitř organizace. BiSL společně s ITIL poskytuje komplexní nástroj pro řízení zákazníků (uživatelů) a poskytovatelů IT služeb.
Na komparaci těchto dvou procesních rámců se zaměřuje článek ITIL® V3 and BiSL: Sound guidance for business IT alignment from a business perspective, který porovnává BiSL a ITILv3, analyzuje jejich podobnosti a odlišnosti a shrnuje podstatné závěry.
První část popisuje životní cyklus služeb z pohledu ITILu, ve zkratce objasňuje jednotlivé fáze a jejich náplň. Druhá kapitola je věnována BiSL, popisuje strukturu a rozdělení frameworku a cíle jednotlivých bloků. V závěru jsou shrnuty odlišnosti a specifika obou rámců.
ITIL® V3 and BiSL: Sound guidance for business IT alignment from a business perspective (802 kB)
20. 5. 2025 (12:00 - 17:00)
14. 5. 2025 (17:00 - 18:00)