ITIL – Lite, A Right-sized Approach to IT Support Services for Small to Medium Business

Publikováno: 10. 7. 2007

ITIL v3 2011 tak, jak jej definuje konsorcium OMG, obsahuje celkem 26 procesů ITSM. Tento systém je velmi komplexní a postihuje všechny aspekty řízení IT služeb. Avšak co když takto robustní řešení zákazník nevyžaduje, popřípadě takto detailní systém je pro něho příliš nákladný a ve výsledku, vzhledem k velikosti firmy, i zbytečný? V tomto případě přichází na řadu „odhlehčená“ verze ITILu, tzv. ITIL Lite, která je primárně určena právě pro malé a střední IT.

Článek ITIL – Lite, A Right-sized Approach to IT Support Services for Small to Medium Business popisuje zkombinování 4 ITIL procesů – Incident Management, Problem Management, Configuration Management a Service Level Management. Dle článku se jedná o optimální kombinaci pro řízení IT služeb v malém a středním IT. V závěru je ve zkratce popsán možný podpůrný nástroj.

Problematikou ITILu Lite se rovněž věnuje kniha ITIL Lite: A Road Map to Full or Partial ITIL Implementation, která popisuje roadmapu popisující krok za krokem plnou či částečnou implementaci ITILu. Rozděluje ITIL procesy do několika kategorií (Action, Influencing, Resourcing a Underpinning) a poskytuje návod jak vybrat vhodnou a vyváženou kombinaci procesů pro IT.

ITIL Lite


Štítky:
Autor:: Kateřina Mrkvičková