Implementace ITSM dle ITIL s využitím PMBOK

Publikováno: 2. 12. 2004

Kde přesně začíná a kde přesně končí projekt Řízení a správy IT služeb (ITSM)? Při implementaci ITSM se může vyskytnout několik začátků a několik konců podle toho, jaký přístup zvolíte. Implementace ITSM v libovolné organizaci může být na první pohled skličující úkol. Jakmile si však uvědomíte, že to lze spíše než jedním projektem realizovat řadou projektů a když spojíte aplikaci vhodných technik řízení projektu, definovaných v PMBOKu od PMI, se silou nejlepších praktik pro klíčové oblasti a funkce ITILu, zdá se mnohem méně skličující.

V tomto White paperu je uveden přehled PMBOKu a klíčových funkčních oblastí ITILu. Následuje porovnání s uvedením rozdílů mezi oběma znalostními rámci, které tvoří rámec pro další diskuzi zaměřenou na to, proč mnoho IT projektů neuspělo, po níž následuje diskuze týkající se rizik dodávání IT služeb.

White paper přináší projektový postup implementace ITSM na bázi ITILu a v závěru definuje to, co se vyžaduje z hlediska podpory implementovaného ITSM, včetně role projektového řízení.

Implementing ITIL Using the PMBOK Guide in Four Repeatable Steps (820 kB)


Štítky:
Autor:: Kateřina Mrkvičková