Publikováno: 1. 4. 2019
Global Best Practice Standard pro Service Desk verze 8.0
Service Desk Institute (SDI – https://www.servicedeskinstitute.com/) vydal, v návaznosti na ITIL4, standard osvědčených postupů pro ServiceDesk – Global Best Practice Standard for Service Desk – Version 8.0 ).
Systém Global Best Practice Standard Service Service (Best Practice Standard) byl poprvé představen v roce 2000 a je jediným celosvětově uznávaným standardem vytvořeným speciálně pro Service Desky. Je navržen tak, aby zlepšil efektivitu IT služeb a podpory a představuje referenční model kvality, který je uznáván jako celosvětový standard.
Na základě stávajících mezinárodních referenčních modelů kvality, jakými jsou model EFQM Excellence a ISO 9000, poskytuje tento standard jasná, praktická a měřitelná kritéria osvědčených postupů pro Service Desk, z nichž mnohé nejsou zahrnuty v ITIL® nebo ISO / IEC 20000. Řada organizací se snaží vyhovět standardu SDI Best Practice Standard s cílem doplnit své postupy a připravit se na širší rozsah prezentovaný ISO / IEC 20000.
Tento celosvětově uznávaný standard osvědčených postupů poskytuje prostředky pro posouzení vyspělosti Service Desku, s cílem zlepšit jeho účinnost a prokázat jeho hodnotu pro organizaci.
Global Best Practice Standard pro Service Desk
Námět: Vladimír Váňa
Anotace: Jaroslav Rokyta
Autor:: Jaroslav Rokyta