Definování „IT služeb“ pro referenční architekturu IT4IT

Publikováno: 11. 4. 2016

Tento dokument vznikl jako doplněk Referenční architektury IT4IT verze 2.0 a poskytuje informace jak využít jednotlivé aspekty referenční architektury. Dokument se zabývá definicí IIT služeb, která se používá v rámci Referenční architektury IT4IT (RA).

Navrhovaná definice je uvedena ve vědeckém výzkumu oblasti průmyslu a služeb a měla by sloužit jako základní konstrukt pro RA a IT organizace, které chtějí zhodnotit nový styl IT podporující byznys digitální éry. RA přináší normativní rámec pro provozní model IT založený na hodnotovém řetězci a ekosystém řízení IT služeb, který ho umožňuje. Zatímco tradiční formy tvorby „referenční architektury“ pro IT začínají od procesu, schopností, nebo implementace technologie, využívá RA, jako svůj hlavní princip tvorby, koncepci IT služby. Pojímání konceptu služby jako jádra RA vyžaduje jasnou definici tohoto pojmu:

„IT služba je chování nebo jednání, týkající se výpočetní techniky a schopností a zdrojů pro řízení informací ve prospěch druhé strany. Každá IT služba má tři aspekty, kterými jsou: interakce služby, nabídka služby a systém služby.“

Dokument tyto tři aspekty popisuje a definuje.

Defining IT Service for the IT4ITT Reference Architecture (803.06 Kb)


Štítky: ,
Autor:: Kateřina Mrkvičková