CACIO seminář: „Co nás v IT nejvíce (Z)mění“
20. 5. 2025 (12:00 - 17:00)
Publikováno: 12. 11. 2016
Tento dokument je bílá kniha, navržená jako doplněk referenční architektury (RA) IT4IT verze 2.0, který přináší informace o aspektech referenční architektury získaných průzkumem. Podíváme se na definici IT služeb, která se používá napříč celou Referenční architekturou IT4IT.
Navrhovaná definice vychází z výzkumu v oblasti průmyslu i vědy a je stanovena jako základní konstrukt RA a pro IT organizace, která chtějí profitovat z nového stylu, kterým digitální éra pohání IT. RA poskytuje normativní rámec pro provozní model IT orientovaný na hodnotový řetězec a na ekosystém řízení IT služeb, který to umožňuje. RA používá koncept IT služby jako základní princip návrhu, kdežto tradiční metody vytváření „referenční architektury“ začínají u procesů, schopností nebo implementace technologií. Umístění konceptu služby, jako jádra RA vyžaduje jasnou definici tohoto pojmu:
„IT služba je chování nebo jednání, které se týká kompetencí nebo zdrojů řízení výpočetní techniky a informací ve prospěch druhé strany. Každá IT služba má tři aspekty, kterými jsou: interakce služby, nabídka služby a systém služby.“
Tento dokument popisuje a definuje tyto tři aspekty.
Defining IT Service for IT4IT (803.08 Kb)
20. 5. 2025 (12:00 - 17:00)
14. 5. 2025 (17:00 - 18:00)