Centralizovaný Change Management ve společnosti Calpine

Publikováno: 16. 4. 2021

Calpine Corporation je největší americký výrobce elektřiny, který využívá zemní plyn a geotermální zdroje, s robustním obchodním, průmyslovým a rezidenčním maloobchodním provozem na klíčových konkurenčních trzích s energií. Společnost Calpine, která byla založena v roce 1984, využívá pokročilé technologie k výrobě energie účinným, nákladově efektivním a ekologicky odpovědným způsobem. Se 76 elektrárnami v provozu nebo ve výstavbě představuje základna společnosti Calpine kapacitu na výrobu téměř 26 000 MW elektřiny, což je dostatečné množství pro napájení přibližně 20 milionů domácností. 

Elektrárny se provozují na nejvyšší úrovni bezpečnosti, spolehlivosti a účinnosti; to jsou hodnoty, na kterých je stojí poslání společnosti Calpine. Toto neotřesitelné zaměření na provozní dokonalost přináší výhody zaměstnancům, zákazníkům i komunitám.

Calpine je složitý komplex působící v mnoha oblastech, kterými jsou energetika, komerční aktivity, maloobchod a řízení dodavatelských řetězců. Každá z těchto oblastí hraje odlišnou, přesto však životně důležitou roli, která se musí sladit s ostatními oblastmi, aby mohly spoluvytvářet hodnotu. 

V Severní Americe působí Calpine ve třech regionech, kterými jsou Východ, Texas a Západ.

V každém regionu USA jsou subjekty usilující o spolehlivost, každý vlastními politikami. Například Electric Reliability Concil of Texas (ERCOT), Nezávislý systémový operátor (Independent System Operator – ISO), který spravuje dodávky elektrické energie v Texasu, vyžaduje větší množství elektřiny v létě, kvůli velmi teplému počasí ve státě a hojnému využívání klimatizačních zařízení.

Proměnlivé počasí na jaře a na podzim však vede k výkyvům poptávky po elektřině v důsledku měnící se poptávky a výkyvech výkonu větrných elektráren.

Calpine musí rovněž vyhovět všem potřebám trhu i standardům Nort American Electric Reliability Corporation (NERC). Rozsah a hloubka těchto standardů vyžaduje silnou IT infrastrukturu. To společnost Calpine zajistila přijetím osvědčených postupů ITIL k podpoře svého hlavního podnikání a technologií. Použití ITIL zajišťuje, že veškeré dodávky IT služeb do obchodních oblastí Calpine jsou efektivní a představují nejlepší IT standard.

Po úvodním seznámení se společností a jejím působením se v dalších oddílech popisuje:

  • Výchozí stav před změnou a co vše bylo třeba vzít v úvahu při koncipování, vytváření a zavádění centralizovaného change managementu
  • Implementaci principů ITILu, hlavně vytvoření strukturovaných procesů Change, Incidet a Problem managementu, využívání centralizovaného systému k vyhledávání a předcházení budoucích problémů; integrace praktik Service desku, Change managementu a Problem managementu
  • Bariéry změny a jak byly vyřešeny
  • Přínosy nového přístupu
  • Závěrečné shrnutí

Máte-li zájem si tento dokument pročíst, můžete tak učinit po kliknutí na tento odkaz.

(Anotace. Ing. Jaroslav Rokyta)



Autor:: Jaroslav Rokyta