Budování portfolia služeb

Publikováno: 31. 1. 2017

Většina poskytovatelů IT služeb říká, že mají Katalog služeb a někteří že mají dokonce portfolio služeb. Ve skutečnosti však pouze jen několik z nich dokáže říci, jaký je rozdíl mezi katalogem a portfoliem služeb.

Tato případová studie je souhrnem projektu implementace portfolia služeb v NNIT. Jejím cílem je dát ostatním IT organizací několik praktických tipů jak začít a rovněž popsat některá úskalí, co dělat a čemu se vyhnout a uvést dosažené přínosy v průběhu projektu i po jeho dokončení.

NNIT, jak se dále uvádí v úvodní kapitole studie, je interní IT útvar nadnárodní farmaceutické společnosti Novo Nordisk, ze kterého postupně vyrostl jeden z předních poskytovatelů IT služeb v Dánsku.

Následují další podrobnosti z historie společnosti i útvaru a popis výchozího stavu a definice záměru celého projektu – Od „počítačových šílenců“ k profesionálnímu partnerovi, který poskytuje IT služby.

V závěrečné části úvodu jsou uvedeny přínosy portfolia služeb

Druhá kapitola studie se zabývá popisem projektu, který probíhal ve čtyřech směrech:

  1. Návrh rámce portfolia služeb – struktura portfolia, šablony (např. plánu služeb a katalogu služeb)
  2. Identifikace strukturalizace a popis IT služeb
  3. Řízení služeb a procesy
  4. Řízení organizační změny

Třetí kapitola pak přináší to nejzajímavější, a sice klíčová ponaučení a zkušenosti z implementace portfolia služeb.

Určitě stojí za přečtení.

Building a service portfolio (441.19 Kb)


Štítky:
Autor:: Kateřina Mrkvičková