Publikováno: 4. 2. 2011
Na mnoho IT ředitelů je vyvíjen nátlak, aby prokázali přínos IT. Vedoucí pracovníci často pochybují o investicích do IT, protože nerozumí ITIL®u nebo nechápou hodnotu, kterou přináší řízení IT služeb (ITSM). Dozvíte se o osvědčených postupech, jak jednoduše požádat o službu při jasném informování zákazníka o tom, co od každé služby dostane. Jak se vyhnout přetěžování zákazníků podrobnostmi o poskytování služeb, ale na druhé straně jak zajistit, aby byli pro IT snadno dostupní. Snažte se skutečně pochopit, proč Ivor MacFArlane, autor ITILv3 Service Transition, říká: „Katalog služeb je klíčový firemní majetek.“
Podle CIO Magazínu „… se po dnešních IT ředitelích žádá, aby snižovali náklady, zvyšovali produktivitu a hledali nové způsoby zajišťování obratu a zisků.“ Přirozeným důsledkem tohoto trendu je rostoucí tlak na IT ředitele, aby demonstrovali, co byznys od IT za vynaložené sumy dostává.
Aby dokázalo zlepšit transparentnost a demonstrovat hodnotu, potřebuje IT naprostou průhlednost nákladů a služeb. Gartner píše: „Transparentní řídící procesy a rozpočet a monitorování výkonnosti jsou důležité faktory ve znovuzískání důvěry na straně byznysu.“
V zájmu vyřešení těchto problémů, investovala již většina IT ředitelů a vrcholových manažerů značné prostředky do lidí, procesů a produktů pro řízení IT služeb, ale otázkou je proč. Nechápou, ITIL ® nebo hodnotu dodanou ITSM.
Po pravdě řečeno, mnoho organizací ještě nemá skutečné řízení IT služeb. I když již využívají prvky ITIL procesů a jejich výhody, je jimi dodávané hodnota pro vrcholové manažery a zákazníky neviditelná, protože katalog služeb je nedostatečný nebo vůbec chybí.
Sestavení katalogu služeb zbavuje IT ředitele tohoto tlaku tím, že demonstruje hodnotu řízení IT služeb a podporuje vnímání IT ze strany orgnaizace.
Štítky: Jaroslav Rokyta
Autor:: Kateřina Mrkvičková