15. Výroční konference itSMF CZ opět úspěšná

Publikováno: 16. 2. 2021

DIGITÁLNÍ TRANSFORMACE A PODPORA PODNIKÁNÍ

Laťka kvality posunuta významně výše

14. ročník konference itSMF CZ sotva odezněl a již se naplno rozběhla příprava 15. ročníku.

Ústředním tématem minulé konference byla nová verze ITILu, tj. ITIL4. Uskutečněné přednášky, workshopy i panelové diskuse přinesly mnoho dalších otázek o tom, jakým směrem se budou vyvíjet IT služby v nejbližší budoucnosti a čím bude tento vývoj tažen. To jednoznačně určilo zaměření konference nadcházející.

O konferenci

Do poslední chvíle jsme optimisticky doufali ve standardní průběh konference v příjemném prostředí některého pražského centra. Leč Corona virus rozhodl za nás, že 15. výroční konference itSMF CZ proběhne online ve formě dvou paralelních streamů ve čtvrtek 21.ledna 2021 a v pátek 22. ledna 2021, vždy od 9:00 do 13:00 hodin.

Program byl připraven ve spolupráci se sdružením CACIO, itSMF International a itSMF Slovakia.

Zaměření konference vzešlo, jak již bylo uvedeno, z poznatků konference minulé. A pod heslem DIGITÁLNÍ TRANSFORMACE A PODPORA PODNIKÁNÍ bylo naším cílem přinést odpovědi na následující otázky:

Jak bude vypadat budoucnost firemního IT?

Během první poloviny roku 2020 většina organizací nasadila více inovací v oblasti informačních a komunikačních technologií než za několik předchozích let dohromady. Jak se změnil, a ještě bude měnit IT Service Management (ITSM) a IT Operations?

Jak získat správné lidi, zařadit je na správná místa a jak si je udržet?

Je dobře si neustále připomínat, že za úspěchem v každém podnikání stojí skvělá práce skvělých lidí, které jste získali a investovali jejich odborného rozvoje. Úspěch v ITSM je v těsném souladu se čtveřicí „lidé, procesy, partneři, technologie“ (v tomto pořadí).

Jaké změny lze v ITSM a IT provozu očekávat?

Nyní, více než jindy, platí, že příležitost a potřeba (dnes dokonce nutnost) provádět účinné a hospodárné změny prostřednictvím produktů, služeb a zcela nových přístupů nikdy nekončí! Tímto je dána budoucnost ITSM a provozu IT, kterou lze charakterizovat jako „vhodné pro daný účel“ (fit-for-purpose).

Jaké změny nás čekají v poskytování a podpoře služeb?

V poskytování a podpoře IT služeb se právě teď děje ohromné množství změn. Mění se používané technologie, obchodní modely, zvyky uživatelů, priority zákazníků. Co nikdy nešlo najednou jít musí, co bylo nepředstavitelné je nyní samozřejmé.

Jak se mění nároky na IT organizace?

IT organizace a poskytovatelé služeb musí pochopit, zvažovat a předvídat trendy v podnikání i v IT, aby zůstali pro své zákazníky relevantní.

Záštita konference pro rok 2021

Prof. Ing. Jiří Voříšek, CSc., pedagog a vědec v oblasti SSME (Service Science Management and Engineering), strategického řízení informačních systémů, systémové integrace, metodiky vývoje a provozu IS/ICT a outsourcingu IS/ICT.

Ing. Vladimír Dzurilla, Dip Mgmt, generální ředitel Státní pokladny Centra sdílených služeb, s. p., poradce předsedy vlády pro oblast ICT a digitalizaci, zmocněnec vlády pro oblast IT a digitalizace

Hlavní oblastí zájmu jsou transformační projekty v sektoru telekomunikací, financí a státní správy.

Téma konference

V tomto duchu je zaměřeno téma i programové bloky konference. Položíme si tyto otázky:

  • Jak IT pomáhá byznysu v době (po) koronavirové? (řízení projektu na dálku, spolupráce v týmech/interní, externí týmy, napříč regiony, …)
  • Jak dokáže IT pomoci v digitální éře podnikání? Hlavní bariéry digitální transformace?
  • Jaké jsou novinky a trendy v řízení IT služeb (praktické zkušenosti – DevOps, COBIT, ITIL, ITSM, SRE)
  • Jakou roli hraje Cyber Security v řízení IT služeb?

Program a přednášející

Dva hlavní přednáškové bloky

  1. (např.: Jak dokáže IT pomoci v digitální éře podnikání? Hlavní bariéry digitální transformace? Enterprise Service Management (Řízení podnikových služeb) …atd.)

2. ITSM trendy 2021 (např.: Znalostní rámce – novinky: DevOps, ITIL, Cobit…kybernetická bezpečnost a řízení služeb, Prodej IT “Na míru – Solution selling”…atd.)

Velkým naším úspěchem bylo opět získání velmi renomovaných a uznávaných řečníků, podílejících se již řadu roků na rozvoji ITSM. Kromě již tradičních – Paula Wilkinsona (ředitel a vlastník GamingWorks.nl) a Romana Žuravleva (ITSM Portfolio Development Manager, zodpovědný za kontinuální rozvoj ITILu) to byli:

  • světově uznávaný myšlenkový lídr v oblasti transformace a konkurenční výhody prostřednictvím technologických inovací;
  • aktivně přispívák praktikám ITSM, SIAM, DevOps, leanIT a IT Leadership. Má více než 40 let zkušeností v oblasti mezinárodního technologického vedení, poradenství a koučování;
  • je známý díky tvorbě osvědčených postupů pro strategii a IT provoz a masívně je využívá, aby organizace fungovaly efektivněji a efektivněji.  Vedl konzultační činnost ve společnostech Forrester, Hewlett-Packard a BMC Software;
  • generální ředitel společnosti Concentric Circle Consulting;
  • Prezident Českého institutu manažerů informační bezpečnosti;
  • seniorní procesní architekt v oblasti podnikové architektury a procesní governance ve společnosti T-Mobile;
  • IT4IT & DevOps Architekt ve společnosti Fruition Partners | Northern & Central Europe;
  • donedávna jeden z celosvětově nejvýše postavených českých manažerů;
  • přední odborník, konzultant a školitel v oblastech strategického, projektového, procesního a osobního řízení převážně se zaměřením na oblast IT.

Rámcové zhodnocení konference

Účastníci

Na konferenci se registrovalo 256 osob a po oba dny bylo průběžně připojeno průměrně 170 účastníků z různých subjektů ze soukromého i veřejného sektoru. Registrovaným účastníkům je k dispozici záznam.

Na konferenci vystoupilo 24 řečníků, proběhlo 23 odborných přednášek a 1 panelová diskuse.

Vyhodnocení

Online způsob uskutečnění konference se podepsal i na způsobu hodnocení, kde převažovaly stručné poznámky v chatu MS Teams. Vyplněných dotazníků byl menší počet, který nelze považovat za reprezentativní vzorek účastníků, nicméně i zde jsme získali cenné poznatky.

Z chatu i dotazníků vyplývá následující:

  • Náplň konference vesměs splnila očekávání účastníků.
  • Stejně tak dopadlo hodnocení organizace a technického zabezpečení konference.
  • Konference měla přínos pro většinu účastníků.
  • Vystoupení přednášejících bylo hodnoceno jako velmi kvalitní.
  • Velmi vysoko byla hodnocena panelová diskuse.

Nejlépe hodnocení řečníci

Podle vyjádření účastníků to byli tito řečníci:

V první skupině to byli: George Westerman, Jan Zadák a Aleš Špidla, ve druhé pak Lucie Nová, Branislav Jarábek, Luis Ribero, Lukáš Varaja, Miroslav Müller a Rob Akershoek.

Navzdory tomu, že jsme bez jakýchkoli zkušeností s organizací ani s technickým zabezpečením museli uspořádat konferenci online formou, hodnotíme my i účastníci konferenci jako velmi úspěšnou a získané poznatky využijeme při přípravě 16. konference v lednu 2022.

Předsednictvo itSMF Česká republika



Autor:: Jaroslav Rokyta