15. Výroční konference itSMF CZ

Publikováno: 7. 12. 2020

For english version, scroll down

DIGITÁLNÍ TRANSFORMACE A PODPORA PODNIKÁNÍ 

Sotva jsme stačili zpracovat poznatky a dojmy ze 14. konference, už jsou v plném tempu přípravy té 15. Ústředním tématem minulé konference byla nová verze ITILu, tj. ITIL4. Uskutečněné přednášky, workshopy i panelové diskuse přinesly mnoho dalších otázek o tom, jakým směrem se budou vyvíjet IT služby v nejbližší budoucnosti a čím bude tento vývoj tažen. To jednoznačně určilo zaměření konference nadcházející. 

O konferenci 

Do poslední chvíle jsme optimisticky doufali ve standardní průběh konference v příjemném prostředí některého pražského centra. Leč Corona virus rozhodl za nás, že 15. výroční konference itSMF CZ proběhne online ve formě dvou paralelních streamů ve čtvrtek 21.ledna 2021 a v pátek 22. ledna 2021, vždy od 8:30 do 13:30 hodin

Program je připraven ve spolupráci se sdružením CACIO, itSMF International a itSMF Slovakia. 

Zaměření konference vychází, jak již bylo uvedeno, z poznatků konference minulé. A pod heslem DIGITÁLNÍ TRANSFORMACE A PODPORA PODNIKÁNÍ si klade za cíl, přinést odpovědi na následující otázky. 

Jak bude vypadat budoucnost firemního IT? Během první poloviny roku 2020 většina organizací nasadila více inovací v oblasti informačních a komunikačních technologií než za několik předchozích let dohromady. Jak se změnil, a ještě bude měnit IT Service Management (ITSM) a IT Operations?  

Je dobře si neustále připomínat, že za úspěchem v každém podnikání stojí skvělá práce skvělých lidí, které jste získali a investovali jejich odborného rozvoje. Úspěch v ITSM je v těsném souladu se čtveřicí „lidé, procesy, partneři, technologie“ (v tomto pořadí). Nyní, více než jindy, platí, že příležitost a potřeba (dnes dokonce nutnost) provádět účinné a hospodárné změny prostřednictvím produktů, služeb a zcela nových přístupů nikdy nekončí! 

Tímto je dána budoucnost ITSM a provozu IT, kterou lze charakterizovat jako „vhodné pro daný účel“ (fit-for-purpose). 

V poskytování a podpoře IT služeb se právě teď děje ohromné množství změn. Mění se používané technologie, obchodní modely, zvyky uživatelů, priority zákazníků. Co nikdy nešlo najednou jít musí, co bylo nepředstavitelné je nyní samozřejmé. 

IT organizace a poskytovatelé služeb musí pochopit, zvažovat a předvídat trendy v podnikání i v IT, aby zůstali pro své zákazníky relevantní. 

Téma konference 

V tomto duchu je zaměřeno téma i programové bloky konference. Položíme si tyto otázky: 

  • Jak IT pomáhá byznysu v době (po) koronavirové? (řízení projektu na dálku, spolupráce v týmech/interní, externí týmy, napříč regiony, …) 
  • Jak dokáže IT pomoci v digitální éře podnikání? Hlavní bariéry digitální transformace? 
  • Jaké jsou novinky a trendy v řízení IT služeb (praktické zkušenosti – DevOps, COBIT, ITIL, ITSM, SRE) 
  • Jakou roli hraje Cyber Security v řízení IT služeb? 

Program a přednášející 

Dva hlavní přednáškové bloky 

  1. Digitální Transformace (např.: Jak dokáže IT pomoci v digitální éře podnikání? Hlavní bariéry digitální transformace? Enterprise Service Management (Řízení podnikových služeb) …atd.) 
  1. ITSM trendy 2021 (např.: Znalostní rámce – novinky: DevOps, ITIL, Cobit…kybernetická bezpečnost a řízení služeb, Prodej IT “Na míru – Solution selling”…atd.) 

Svou účast potvrdili zajímaví řečníci, kteří se podílejí na rozvoji ITSM na mezinárodním poli IT. Mimo jiné je mezi nimi i Paul Wilkinson (ředitel a vlastník GamingWorks.nl), George Westerman (světově uznávaný myšlenkový lídr v oblasti transformace a konkurenční výhody prostřednictvím technologických inovací), Robert S. Falkowitz (generální ředitele společnosti Concentric Circle Consulting), Aleš Špidla (Prezident Českého institutu manažerů informační bezpečnosti), Vladimír Kufner (seniorní procesní architekt v oblasti podnikové architektury a procesní governance ve společnosti T-Mobile), Rob Akershoek (IT4IT & DevOps Architekt ve společnosti Fruition Partners | Northern & Central Europe), Jan Zadák (donedávna jeden z celosvětově nejvýše postavených českých manažerů),  Martin Vitouš (přední odborník, konzultant a školitel v oblastech strategického, projektového, procesního a osobního řízení převážně se zaměřením na oblast IT). 

Záštita konference pro rok 2021 

Prof. Ing. Jiří Voříšek, CSc.pedagog a vědec v oblasti SSME (Service Science Management and Engineering), strategického řízení informačních systémů, systémové integrace, metodiky vývoje a provozu IS/ICT a outsourcingu IS/ICT. 

Ing. Vladimír Dzurilla, Dip Mgmt, generální ředitel Státní pokladny Centra sdílených služeb, s. p., poradce předsedy vlády pro oblast ICT a digitalizaci, zmocněnec vlády pro oblast IT a digitalizace 

Hlavní oblastí zájmu jsou transformační projekty v sektoru telekomunikací, financí a státní správy. 

15. Annual conference itSMF CZ

DIGITAL TRANSFORMATION AND BUSINESS SUPPORT

We have barely been able to process the findings and impressions of the 14th conference, they are already at the full pace of preparation of the 15th conference. The central theme of the last conference was the new version of ITIL, i.e. ITIL4. The lectures, workshops and panel discussions have raised many other questions about the direction in which IT services will develop in the near future and what will be driven by this development. This clearly identified the focus of the forthcoming conference.

About the conference

Until the last moment, we optimistically hoped for a standard course of the conference in the pleasant environment of a Prague centre. However, Corona virus decided for us that the 15th annual conference of itSMF CZ will take place online in the form of two parallel streams on Thursday, January 21, 2021 and Friday, January 22, 2021, every 9:00 a.m.  to 1:00 p.m..

The program is prepared in cooperation with CACIO, itSMF International and itSMF Slovakia.

The focus of the conference, as already mentioned, is based on the findings of the past conference. And under the motto DIGITAL TRANSFORMATION AND BUSINESS SUPPORT aims to bring answers to the following questions.

What will the future of corporate IT look like? During the first half of 2020, most organisations deployed more ICT innovations than in the previous few years together. How has it changed and will it still change IT Service Management (ITSM) and IT Operations?

It is good to constantly remind yourself that the great work of the great people you have acquired and invested in their professional development is behind the success in every business. Success in ITSM is closely aligned with the foursome „people, processes, partners, technologies“ (respectively). Now, more than ever, it is true that the opportunity and the need (now even a necessity) to make effective and cost-effective changes through products, services and completely new approaches never ends!

This will set the future of ITSM and IT operations, which can be described as „fit-for-purpose.“

There are a huge number of changes happening in the provision and support of IT services right now. The technologies used, business models, user habits, customer priorities are changing. What never went suddenly must, what was unimaginable is now self-evident.

IT organizations and service providers need to understand, consider, and anticipate business and IT trends to remain relevant to their customers.

Conference theme

In this spirit, the topic and program blocks of the conference are focused. Here are some questions we’ll ask you:

  • How does IT help the business in the time (after) coronavirus? (remote project management, team cooperation/internal, external teams, cross regions, …)
  • How can IT help in the digital era of business? The main barriers to digital transformation?
  • What are the news and trends in IT service management (practical experience – DevOps, COBIT, ITIL, ITSM, SRE)
  • What role does Cyber Security play in managing IT services?

Programme and lecturers

Two main lecture blocks

  1. Digital Transformation (e.g.: How can IT help in the digital era of business? The main barriers to digital transformation? Enterprise Service Management … etc. )
  2. ITSM trends 2021 (e.g.: Knowledge Frameworks – News: DevOps, ITIL, Cobit… cybersecurity and service management, It sales „Tailored Solution selling“… etc.)

Their participation was confirmed by interesting speakers who are involved in the development of ITSM in the international IT field. Among them are Paul Wilkinson  (director and owner of GamingWorks.nl),  George Westerman (world-renowned thought leader in transformation and competitive advantage through technologicalinnovation),  Robert S. Falkowitz  (CEO of Concentric Circle Consulting),  Aleš Špidla  (President of the Czech Institute of Information Security Managers),  Vladimír Kufner (senior process architect in the field of business architecture and process governance at T-Mobile),  Rob Akershoek  (IT4IT & DevOps Architekt at Fruition Partners | Northern & Central Europe),  Jan Zadák  (until  jeden z  recently one of theworld’s  highest-ranking Czech managers),  Martin Vitouš  (leadingexpert, consultant and trainer in the areas of strategic, project, process andpersonal management mainly focused onIT).

Patronage of the 2021 Conference

Prof. Ing. Jiří Voříšek, CSc.,  pedagogue and scientist in the field of SSME (Service Science Management and Engineering), strategic management of information systems, system integration, methodology of development and operation of IS/ICT and outsourcing of IS/ICT. pedagog

Ing. Vladimír Dzurilla, Dip Mgmt , Director-General of the Treasury of the Centre for SharedServices, s.p., Prime Minister’s Advisor on ICT and Digitisation, Government Representative for IT and Digitisation The main areas of interest are transformation projects in the telecommunications, finance and government sectors.



Autor:: Jaroslav Rokyta