Informační zdroje Toggle

On-line zdroje a webové odkazy

Oficiální weby:

Další užitečné informační zdroje:

Časopis At Your Service

Zde naleznete jednotlivá vydání časopisu At Your Service ve formátu PDF. Jedná se o čtvrtletník vydávaný itSMF International od září 2010.

Časopis Service Talk

Zde naleznete jednotlivá vydání časopisu Service Talk ve formátu PDF. Jedná se o časopis vydávaný itSMF UK, který vychází 4x ročně. K dispozici jsou všechna čísla od roku 2006, kdy bylo naše sdružení založeno, až do roku 2009, kdy bylo další poskytování časopisu z finančních důvodů ukončeno (viz zpráva v rubrice Novinky ze dne 17.05.2010). Koncem roku 2011 bylo poskytování tohoto časopisu opět obnoveno, nicméně čísla z let 2010 až 2011 nemáme k dispozici.

Ostatní odborné dokumenty

Zde naleznete ostatní zajímavé dokumenty z oblasti ITSM, případně z jiných oblastí, které se problematiky ITSM dotýkají.

  • Kvalitativní standard pro dokumentaci ITIL procesů, který byl diskutován na itSMF Mini 28.3. a poté připomínkován, dospěl natolik, že publikujeme jeho první oficiální verzi. Bude mít status “White paper” a bude pravidelně podrobován revizím, aby byl udržen v aktuálním stavu. Děkujeme všem, kteří přispěli k diskusi a pomohli tím náš Kvalitativní standard vylepšit.
  • Tento 62-stránkový dokument se věnuje poměrně detailnímu srovnání CobiT 3rd Edition, ITIL V2 a ISO 17799.
  • Stručná anotace obsahu normy ISO/IEC TR 20000-5 Information technology – Service management -Part 5: Exemplar implementation plan for ISO/IEC 20000-1
  • Stručná anotace normy ISO/IEC TR 20000-3 Information technology – Service management -Part 3: Guidance on scope definition and applicability of ISO/IEC 20000-1
  • Stručná anotace normy ISO/IEC TR 20000-4 Information technology – Service management -Part 4: Process reference model
  • ADefinice a vzájemné vztahy mezi pojmy: incident, problém, event, bug, defekt, chyba, výpadek, porucha. Autorský článek Jiřího Skály pro server www.itil.cz, verze 1.4 ze dne 29.4.2011.
  • Stav tvorby nové řady norem ISO/IEC 20000 s ohledem na vznik ITIL V3 (aktualizace k 7.11.2009)